2012. 10. 02.

Mézes-gyümölcsös műzli

Anno a  NoSalty oldalán találtam, karácsony előtt nagyobb mennyiségben készítem, mert szépen csomagolva(pl. egy szép üvegben) gusztusos és praktikus ajándék.
Hozzávaló:
50 dkg natúr, vegyes gabonapehely (pl. rozs-, zab-, árpa- és búzapehely)
10 dkg vaj
4 dl méz
1 vaníliarúd
20 dkg pirított, durvára tört mandula
10 dkg aszalt sárgabarack, apróra vágva
10 dkg mazsola
5 dkg felaprított aszalt szilva,
5 dkg kókuszreszelék

Elkészítése:

A sütőt elımelegítjük 180 fokra (gázsütőn 4-es fokozat). A gabonapelyhet beleöntjük egy száraz tepsibe, kb. 15 perc alatt aranybarnára pirítjuk, de közben 2-3x átkeverjük.
Elkészítjük a mézes keveréket: a vajat, a mézet és a vaníliarúd kikapargatott belsejét kevergetve összeolvasztjuk mérsékelt tűzön, aztán félretesszük, hogy langyosra hüljön.
A megpirított gabonapelyhet összeforgatjuk a mézes keverékkel.
Sütőpapírt teszünk 2 nagy tepsibe, és egyenletes vastagságban szétkenjük bennük a mézes pelyhet. Mindkét adagot 15-2o perc alatt sötétebb barnára sütjük, és eközben átkeverjük néhányszor.

Összeállítjuk a mőzlit: a megsült, kihűlt pehelyhez hozzákeverjük a durvára tört mandulát, az apróra vágott aszalt gyümölcsöket és a mazsolát. (Ha a megsült pelyhek kicsit összetapadnak a méztől, nyugodtan szét lehet ket kézzel morzsolni.) A kész műzli jól záródó, csatos üvegben hetekig friss marad. Ajándéknak is nagyon jó ötlet.

A receptet én kreáltam, a fotó a no-salty.hu oldalról való. Van egy pár müzlis receptem, szép sorban átadom Nektek kedves Olvasóim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...