2012. 11. 29.

Köszönöm, köszönöm, köszönöm

Hosszú-hosszú idő után, ma véletlenül a szemem elé került itt a neten és mint már annyiszor elgondolkodtatott, hogy mennyi mindenért kell köszönetet mondanom.. Pedig nem volt könnyű életem, mégis ha számot vetek magammal, el kell ismernem, hogy a Jó Isten engem a tenyerén hordott.
Napsugarak zúgása, amit hallok, 
Számban nevednek jó íze van,
Szent mennydörgést néz a két szemem, 
Istenem, istenem, istenem, 

Zavart lelkem tegnap mindent bevallott: 
Te voltál mindig mindenben minden, 
Boldog szimatolásaimban, 
Gyöngéd simogatásaimban 
S éles, szomorú nézéseimben. 

Ma köszönöm, hogy te voltál ott, 
Hol éreztem az életemet 
S hol dőltek, épületek az oltárok. 
Köszönöm az énértem vetett ágyat. 

Köszönöm neked az első sírást, 
Köszönöm tört szívű édesanyámat, 
Fiatalságomat és bűneimet, 
Köszönöm a kétséget, a hitet, 
A csókot és a betegséget. 

Köszönöm,hogy nem tartozok senkinek 
Másnak, csupán néked, mindenért néked. 
napsugarak zúgása, amit hallok, 
Számban nevednek jó íze van, 
Szent mennydörgést néz a két szemem, 
Istenem, istenem, istenem, 
Könnyebb a lelkem, hogy most látván vallott, 
Hogy te voltál élet, bú, csók, öröm 
S hogy te leszel a halál, köszönöm. 

(Ady Endre)

3 megjegyzés:

Kósa Márta írta...

Ezzel a versel kezdem a napot - én is köszönöm!

Marietta írta...

Köszönöm Ady szép költeményét! :)

G.Marta írta...

Én is köszönöm a jó sorsomnak, hogy volt annak idején a környezetemben olyan ember, akinek a segítségével megismerhettem Ady "Istenes" verseit, hiszen az én időmben azt nem tanították, mintha nem is létezett volna. Örülök, hogy így volt a tarsolyomban olyan, amit megoszthattam veletek.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...