2012. 12. 03.

A lelki felkészülés az adventi időszakban

Évek óta az adventi felkészülésem lényege a lelki felkészülés, amihez a hajnali rórátékat hívom segítségül, az áldásos interneten. Míg szülővárosomban éltem, nagyon megszerettem a Szent István rádió műsorát Egerből. Ennek sugárzása csak Hatvanig terjed, ezért egy időre le kellett mondanom a hallgatásáról, mikor ide költöztem. De nem sokáig nélkülöztem, mert egy ismerősöm megtalálta a lehetőséget és a Winampon hallgatom a neten.

A rorátéknak számomra különleges hangulata van, még rádión keresztül is, a zsolozsmáknak köszönhetően. Amikor még el tudtam járni a templomba nem volt ilyenben részem, mert ott nem mondták, énekelték, csak hallomásból tudtam róla, hogy ilyen is létezik. Olyan mély áhitatot, különös légkört teremt, amit semmivel nem lehet összehasonlítani.

Így csendes magányomban van lehetőségem felkészülni, hogy mélységes hittel várjam az Isteni Gyermek születését. Ez számomra olyan, mint egy felajánlás magamért, a pici családomért, ismert és ismeretlen barátaimért hogy szeretetben, békességben éljünk.

Dicsőség a magasságban Istennek, és békesség a jóakaratú embereknek!

Egy kép a hajnali roráté hangulatából:

A hajnali miséknek egyébként elsősorban az egykori Osztrák-Magyar Monarchia területén vannak hagyományai. Hazánkon kívül Ausztriában, Horvátországban, Csehországban és Lengyelországban élő szokás. A hívek hajnali sötétben várják a napfényt, a Messiást, mint hajdan a próféták tették.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...