2012. 10. 21.

Tökös-mákos rétes, ahogy én készítem

Tegnap készült, a kép nem igazán sikerült, a rétes annál inkább. Mire mindenki megkapta amit szántam, mára nem maradt semmi belőle, csak a látvány. Az viszont minden lehetséges képjavítást igénybe véve is csak ilyen lett.

Sparos réteslapot használtam, 12 laposat.
Más hozzávalók:
   *  1 db zsenge, közepes nagyságú tök gyalulva,
   *  7-8 dkg cukor
   *  15 dkg mák
   *  1 citrom reszelt héja
   *  2 ek. tejföl
   *  1 ek. étkezési keményítő
   *  zsemlemorzsa
   *  pici só

Elkészítés:
A legyalult tököt (kb. 60 dkg) picit megsóztam, állni hagytam. Közben a mákot a cukorral elkeverve megőröltem, majd a tejfölt a keményítővel összekevertem, ezt is a tökhöz kevertem a cukros mákkal együtt. Végül a citromhéjjal is elkevertem.

Közben a lapokat nedves konyharuhára kiterítettem, egy másik konyharuhát pedig a rétes feltekeréséhez is bevizeztem. Most egy rúdhoz 4 lapot használtam, mindegyiket jól beolajoztam. A tök mérete, így a töltelék mennyisége döntötte el, hogy végül csak 3 rúd készült, mert a lapokat lehetett volna négyfelé is osztani.

Én nem egy csíkban szoktam a tölteléket lerakni, hanem, mint anyáink tették, kisebb pacákban az egész lap területén elszórom (Tudjátok!...Kinek a pap, kinek a papné),
majd a konyharuha segítségével a rudat feltekerem. Így nem kell a végével bajoskodni, mert nincs olyan sok töltelék egy helyen, így nem is fog sülés közben kifolyni.

200 fokos sütőben sütöm, míg a teteje szép piros nem lesz. A sütőből kivéve permetező segítségével minden rudat vízzel megszórok, majd porcukorral is megkínálom egy kicsit.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...