2012. 08. 02.

Házi krémsajt készítése

Ezt a fortélyt először Polcz Alaine szakácskönyvében olvastam, azóta csinálom és a kedvencem lett.

Az én egyszemélyes háztartásomban csak 1 nagy pohár zsíros tejfölből készül, amit szűrőn, gézen keresztül lecsurgatok. A gézlapot gyógyszertárban veszem,de készülhet zacskó is belőle és akkor nem kell szűrőt alkalmazni, csupán fellógatni a csurgáshoz.

De visszatérve oda, én hogyan készítem:

- ha reggeli kencékhez készül, már a tejfölt megsózom, borsozom és így kezdem el csurgatni, tányérral lefedve, hűtőbe téve. Általában másnapra készítem, de elvileg 4-5 óra csurgás elegendő neki.

- ha könnyű és finom krémsajtot szeretnénk, akkor egy natur joghurtot is keverünk a tejfölhöz, ezután kezdjük csurgatni. Ez olyan finom ízében és állagában, hogy édesítve süteményekhez használhatjuk. Azért ha tiramisut, epermisut akarunk készíteni, ahhoz a jó öreg mascarponét ajánlatos használni. Más mindenhez nagyon finom az ilyen módon készített krémsajtunk és lényegesen olcsóbb is a bolti nemtommivanbenne krémsajttól.

A kicsurgott savót felhasználhatjuk kenyérkészítésnél víz helyett a tésztába, így egy csepp sem megy kárba.

Viszonyításként: 1 nagy pohár tejfölből csaknem 24 órai csurgás után kb.23-28 dkg krémsajt készül, aminek az ízesítésében csak a képzeletünk szabhat határt.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...