2014. 02. 22.

Mégis, mindennek ellenére: kefír

Írtam már korábban is, de most is emlékeztetőnek; októbertől megismerkedtem a makrobiotikus táplálkozással, persze autodidakta módon és ráadásként lemondtam mindenféle hozzáadott édesítőről, állati fehérjéről, remélve, hogy ezzel megállítom, vagy legalább lelassítom, elviselhetőbbé teszem az alapbetegségemet, illetve a vele való együttélést.

Nos ez nem úgy történt, hogy álltam, törtem a buksit, aztán egyszercsak hopp, csak úgy kipattant a fejemből. Áááá, dehogy!! Számtalan álmatlan hajnalon néztem a DigiLife, vagy a Lifenetwork csatornákon a Gyógyíthatatlanok? c.sorozat részeit.(megy ez normális emberhez méltó időpontban is, de nekem ez igy volt pont jó) Ott a betegek nagy része, akikről az orvosok már lemondtak, felkutatták a lehetségest és ezekben a dokufilmekben elmondták, ezzel tálcán nyújtva az érintetteknek, akik tenni szándékoznak magukért. Ilyen kérdésekben a hagyományos orvoslás terén teljesen magamra vagyok hagyva, max. gyógyítómhoz, Allámhoz fordulhatok, tőle már rengeteget tanultam, elfogadtam, hasznosítom.Még mindig hozzá fordulok, ha kérdésem van, itt a hatalmas nagyvárosban sajnos nem találtam olyan t.gyógyászt, akiben megbíznék (mondjuk annyira nem is kutattam, hátvédországnak mindig ott volt Alla).

Itt kanyarodhatok vissza a poszt címéhez, hogy mindennek dacumá, kefirt igenis eszem, ennem kell, mert a KEFÍR AZ MÁS!! Arra szükségem van és minden embernek nagyon nagy szüksége lenne rá. Konkrétan a kaukázusi kefírre. Ebből az aspektusból kiindulva, rengeteg mindent elolvastam ezzel kapcsolatban, zanzásítva a lényeget itt találtam meg.
Az egyik, talán legegészségesebb savanyított tejtermékünket, a kefirt valószínűleg a törököknek köszönhetjük. Az elnevezés a "keif" szóból származik, amely ma is létező török szó, jelentése kellemes, élvezetes.

De érdeklődésedet kedves olvasóm nagyon szeretném felébreszteni a kefír iránt, ezért Dr. Székely Zsuzsanna fent linkelt posztjából a legfontosabbat ide is kiírom:

A kefir jótékony hatásai

"A szén-dioxidnak köszönhetően a kaukázusi kefir nemcsak ízletes, és rendkívül frissítő, hanem egészséges is. A természetesen képződő szén-dioxid ugyanis pozitív hatást gyakorol az emésztésre. A tejsavas erjesztés során végbemenő fehérjebontás miatt a kaukázusi kefirben megnő az egészségvédő anyagok száma. Ezek gátolják bélrendszerünkben a káros mikroorganizmusok elszaporodását és méreganyag-termelését, továbbá karbantartják bélműködésünket. Rendszeres fogyasztásuk kellemes közérzetet biztosít, csökkenti a vérnyomást, erősíti az immunrendszert, és gátolja a rákkeltő anyagok képződését. A vér koleszterinszintje is kedvezően alakul, emellett hatásukra csökken a májban a zsírlerakódás, gyorsul a májregeneráció, és javul az összes ásványi elem felszívódása. Továbbá kisebb lesz a csontritkulás kialakulásának veszélye, hiszen a kalcium jobban épül be a csontokba, valamint a savanyú közeg miatt lassul a szervezetünkbe került C-vitamin lebomlása is. Az energiaszegény kefir fogyókúrázóknak és cukorbetegeknek is ajánlott."

Allám szerint 40 felett a felnőtt embereknek egyedül a kefír az, amit az állati fehérjék közül fogyasztani volna szabad.  
Nos leírtam, segítő szándékkal megosztottam ismereteimet Veletek, mert ez szerintem mindenkinek csak a javára válhat. Jó egészséget kívánok mindenkinek!!

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...