2013. 10. 12.

A legegészségesebb táplálék...

... a barna rizs

Rendszeres fogyasztásával nagyon sokat tehetünk magunkért, családunkért.

Táplálkozástani szempontból a barna rizs a legértékesebb, hiszen rendkívül magas a rost-, a komplex szénhidrát- és a B-vitamin-tartalma. Mindemellett egy olyan vegyület is található benne, amely a koleszterinszint csökkenését eredményezi, ezért szívvédő élelemnek is tekinthető. A barna rizs külső borítása - azaz korparésze - tartalmaz egy vegyületet, melynek neve oryzanol. Ez az anyag váltja ki a vérkoleszterinszint csökkenését. Louisiana állam egyetemén vizsgálatot végeztek, melyben arra keresték a választ, hogy a rizskorpa milyen mértékben képes a koleszterinszintet csökkenteni. A vizsgált személyek napi 100g rizskorpát fogyasztottak három héten át. A felmérés végén a vérkoleszterinszint átlagban 7 százalékkal, ezen belül a káros LDL-koleszterin-szint 10 százalékkal csökkent.

Rák megelőzésében is segíthet

Mivel a barna rizsnek kifejezetten magas a rosttartalma, ezért képes a bélperisztaltikát gyorsítani, a széklet mennyiségét növelni, a mérgező bomlástermékeket megkötni, a belekből kiüríteni. Nem csupán a vastagbél rosszindulatú elváltozásait lehet rizsfogyasztással megelőzni, hanem az emlőrák előfordulási gyakorisága is csökkenthető. A magyarázat az, hogy a barna rizs rostanyaga megköti a béltraktusban lévő női nemi hormont, így a vérben keringő ösztrogénszint lecsökken. Ausztrál és kanadai kutatások eredménye szerint napi 28 g rost 38 százalékkal csökkenti az emlőrák kialakulásának kockázatát.

Én 98-tól használok barna rizst Allácska hatására. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy elsőre megnyerte a tetszésemet. Más az íze és jóval tovább kell főzni, de az élettani hatását el kell ismernem, azt itt inkább nem részletezném. Nem csak barna rizst használtam(lehet jobban jártam volna ha azt teszem), de ezt is megszoktam megszerettem. Időnként kúraszerűen csináltam, határozottan kitakarít belülről. No nem drasztikusan, de a javunkra válik. Próbálkozzatok meg vele!

A kép forrása:http://www.joegeszseget.hu
A szöveg forrása:http://www.hazipatika.com

1 megjegyzés:

Monika írta...

nekem az a legnehezebb,hogy sokkal tovább kell főzni,de próbálkozom vele.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...