2013. 08. 08.

Pehelykönnyű barackos pite...ahogy én készítem

Hozzávalók tésztához:

30 dkg liszt
20 dkg ráma
10 dkg cukor
1 tojás sárgája
1 ek.tejföl
1 csipet só

Töltelékhez:

3-4 nagyobb őszibarack vagy nektarin
5 db tojás
20 dkg cukor
1 cs vaníliás cukor
50 dkg túró
2-3 ek zsemlemorzsa
1 citrom reszelt héja

Elkészítés
A lisztet elmorzsoltam a rámával, hozzáadtam a cukrot, a csipet sót, majd a tojás sárgáját és a tejfölt. Addig kell gyúrni, vagy géppel dolgozni, amíg viszonylag puhább állagú tésztává össze nem áll.
Folpackba csomagolva, hűtőben pihentetjük legalább 2-3 órát.

Elkészítjük a tölteléket:

A tojássárgákat a cukorral meg a vaníliás cukorral világos habosra keverjük, hozzáadjuk a túrót, a citrom reszelt héját, a kockára vágott barackot, majd két részletben a fehérjéből vert kemény habot.

A tészta felét kinyújtjuk, kikent tepsibe tesszük, majd megszórjuk a zsemlemorzsával.

Ráöntjük a tölteléket, majd befedjük a másik tésztalappal.

Nekem most annyira parázs volt a tésztám(talán azért, mert fele réteslisztet használtam), hogy képtelen voltam kinyújtva egyben tartani, ezért a tepsi aljára a felét kezemmel nyomkodtam szét, a második feléből kis gombócokat csináltam, majd a tenyeremmel ellapítottam. Ilyen kis lapokkal fedtem le a tölteléket. Közte voltak hézagok, de az direkt jó volt, nem kellett megszurkálni.

180 fokos, előmelegített sütőben alsó-felső sütéssel kb.60 perc alatt megsütjük.Akkor kész, ha a közepét megnyomva visszaugrik. Ha kihűlt, porcukorral meghintve tálaljuk. Nagyon finom, könnyű, omlós süti sikeredik így belőle.

Jó étvágyat kívánok hozzá!!

1 megjegyzés:

Czakó Mariann írta...

Nagyon guszta, finom lehet ! Nekem is van egy hasonló receptem, de ott nagy lyukú reszelőn kell a tésztát ráreszelni. Kipróbálom majd a receptedet,amíg tart az őszibarack szezon. Köszönöm :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...